Sladký život bez cukru

A je to tu zase, člověk by chtěl shodit pár kg a ubírá se k různým možnostem (po již samozřejmě upraveném jídelníčku), aby to šlo o něco lépe. Mě to chytne několikrát do roka a letos snad poprvé opravdu bezúspěšně. Po doporučení své kamarádky jsem si objednala knihu sladký život bez cukru, kde nás autorka provází 8 týdenní programem, na jehož konci jsme naprosto osvobozeni od cukrů. Moji dva přátelé tak několik měsíců žili a nemohli si program vynachválit, tak jsem do toho šla taky.


Na prvních stránkách nás autorka seznamuje s cukrem jako takovým a my zjišťujeme, že cukr je nežádaným společníkem skoro všude. Knížka je příjemně nafocená, propracovaná a celkově působí mile.
Na e-shopu Megaknihy.cz mají nyní knihu v akci za hezkých 270,-. Pokud máte chuť začít odbourávat cukry nebo začíst jíst Paleo stravu, je pro vás kniha ta pravá. Ve zkratce vás s osmitýdenním programem seznámím.


První týden 
Začínáme omezovat, ale v jídelníčku si občas můžete dopřát nízkotučný jogurt, pokud sladíte kávu či čaj, máte si dát poloviční dávku, nebo umělé sladidlo, limonády pouze light.

Druhý týden
Cukr nahraďte tukem. Jezte tuky a bílkoviny.

Třetí týden
Absťák, neboli vyřazení všech cukrů.

Čtvrtý týden
Překonání pochybností.

Pátý týden
Tvořivost, experimenty, detoxikace.

Šestý týden
V tomto týdnu se můžete navrátit k ovoci, ovšem hroznovému vínu, třešním, jablíčkům, mangu a banánům, těm se máme vyhýbat (tady už jsem začala mít Paleo jídelníčkem problém, jelikož myslím, že ovoce neodmyslitelně patří k dopolední svačině).

Sedmý týden
Zotavení  poklesků.

Osmý týden
Po 60 dnech se vytvořily nové nervové cestičky a tělo se přeladilo.

Autorka píše, že byla závislá na cukru, ačkoli na to nevypadala. Nepila colu, nesladila kafe, nejedla donuty ani zmrzlinu. To jí teda dost závidím, já osobně to přímo nevyhledávám, ale občas si dám (hlavně tu mojí studentskou:-)). Tudíž já došla do čtvrtého týdne a nevydržela jsem. Nešlo o sladké, ale o celý proces. Autorka hodně zamražuje, používá sladidla apod...nic pro mě.

Některé recepty jsou chutné, ale pro mě né z dlouhodobého hlediska. S Paleo stravou nesympatizuji a po pravdě jí ani nezvládám (Matyáše do těchto svých pokusů nikdy nezahrnuji, takže vařím na dvakrát) a myslím, že by každý měl jíst všechno (co mu dělá dobře a má rád). Netláskat se a se sladkým samozřejmě opatrně (já vždy šílím, když je Maty u prarodičů.). To nemění nic na tom, že obdivuji autorku i všechny, kteří bez sladkého vydrží. Třeba se ke knize ještě někdy vrátím a přijdu jí na ,,chuť''.


Jak jste na tom se sladkým vy? Taky máte období že jste schopné sníst studentskou na posezení a pak pár měsíců co o sladké ani nezavadíte? Jaké jsou vaše stravovací návyky? Byla by Paleo strava pro vás to pravé ?

Mějte se krásně,

vaše


CONVERSATION

5 komentářů:

  1. Musím říct, že tahle kniha vypadá opravdu dobře. Sama se snažím omezovat cukry a tady může být spousta inspirace, jak na to. :) Děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat
  2. Čím dál tím víc spíš myslím na zdraví, abych tělu dala to potřebné a naopak omezila zbytečnosti, které můžou uškodit, ale na hubnutí už docela kašlu. Vyhýbám se všem striktním výživovým směrům a dietám. Myyslím si, že omezování cukru je určitě dobré, sama se o to dlouhodobě snažím. Začala jsem nahrazovat třeba doslazované jogurty z obchodů a radši si do bílého jogurtu dám trochu domácí marmelády. Když mám chuť na sladké, snažím si vystačit s kostičkou vysokoprocentní čokolády. Ale čas od času si dám něco dobrého a nevyčítám si to.

    OdpovědětVymazat
  3. Noo, vůbec se nedivím, že jsi to nedodržela do konce. Já nemám ráda, když musím držet něco podle pravidel. Proto mě ani neláká to, že by mi někdo napsal jídelníček. Chci si vařit to, na co mám zrovna chuť nebo co je v akci. A ne to, co mi někdo předepíše. Myslím si, že nejdůležitější je rovnováha. A příjem-výdej. Aktuálně asi měsíc hlídám svůj příjem a výdej, sladím místo normálním cukrem Xylitem nebo Erythritem, u něčeho také čokoládovým proteinem. Do čaje ale stále používám med. Co se týče potravin, snažím se kupovat ty, kde je málo cukru. Prý zero produkty nejsou nic zdravého, ale myslím, že když si člověk dá jednou za 14 dní energeťák zero, tak se nic nestane, stejně tak jako když si ten energeťák dáme s cukrem. Každopádně, po tom měsíci mám dole nějaký 4 kila. A to si i dám nějakou sladkost.. Ale samozřejmě, teď se váha trochu zastavila, ale věřím, že se to zas rozeběhne. Hlavně, že se cítím lépe. :))

    wonderful-time.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha tedy vypadá moc pěkně, ale tohle bych také nevydržela. Za prvé nesnáším nějaká omezení a za druhé si neumím život představit bez ovoce! Jinak se snažím samozřejmě jíst zdravěji, colu a podobné nápoje téměř nepiju, sladké tyčinky, jogurty atd. také ne. Čaje nesladím a když, tak používám stévii. Do kaše ráno si občas dám javorový sirup nebo med, někdy si dám kousek čokolády, pokud mám chuť na něco nezdravého zkusím udělat zdravější verzi nebo si dopřeju normální, ale všeho s mírou.
    Věřím, že toto může někomu pomoci, hlavně pokud je na cukru denně závislý ve velké míře, ale já bych se toho úplně vzdát nemohla, to by mě přítel asi zabil, jak bych byla nepříjemná :D

    OdpovědětVymazat
  5. Já osobně musím tedy říct, že kolem Nízkosacharidové stravy (Low Carb) už docela dlouhou dobu chodím. Vzhledem k tomu, že potřebuji hubnout, vsadila jsem momentálně na Cambridge, která je sice průmyslově zpracovaná, nicméně pomalu má člověka naladit k tomu, aby poté měl ten přechod na LC snazší. :-) A musím říct, že omezení cukrů mi zatím vůbec nevadí. Dřív jsem si myslela, že bych kafe bez cukru a mléka nevypila, ale hle... Jde to a vlastně překvapivě snadno. :-)

    OdpovědětVymazat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥