Základy zdravého zhubnutí aneb jak zhubnout napořád!

 V rychlosti jsem sestavila základní tipy k hubnutí, bez kterých by to nešlo. Alespoň mně tedy pomáhají:-)


  • Snídani si dopřejte jako král.
  • Dopoledne jezte víc, hutnější a tučnější potraviny a ovoce. 
  • Po obědě se ovoci již vyhýbejte.
  • K večeři už vynechejte i brambory, tučnější maso, pečivo. Klidně si dejte rybu, salát apod. Jako pečivo volte max. knäckebrot nebo večerní chleba. 
  • Jezte min. 5x denně (v intervalech 2-3 hodiny)
  • Chystejte si jídlo předem abyste nemuseli improvizovat, protože co si budeme říkat, ale v českých jídelnách a kioskách se moc zdravě nenajíte.
  • Pijte!
  • Jezte všeho s rozumem.
  • Pokud budete mít chuť na nějakou ,,prasárnu'' zařaďte si do jídelníčku Cheat day.


1.MNOŽSTVÍ
Není pravda, že byste měli začít jíst méně. Právě naopak! K obědu si můžete dopřát klidně mega porci, takže, pokud to bude porce rýže, luštěnin, obilnin či těstovin, směle do toho! U rýže a těstovin doporučuji naučit se jíst celozrnné. 

2. SNÍDANĚ
Snídaně je základ! Já jsem ještě zhruba před pěti lety vůbec nesnídala. Nechápu, jak jsem bez ní mohla žít. Snídaně by měla být vydatná a je pravda, že já si teda dopřávám. Většinou ovoce - ovocný salát, jogurt s ovocem, vločky na milion způsobů a když mám fakt chuť, tak klidně kus čekulády (min.70%).

3.ZELENINA A OVOCE
Zelenina je kámoš, tu můžete jíst celý den (klidně i v 9 večer, když mě začne honit mlsná, a že to ta mrcha dělá často, začnu chroupat mrkev. No uznejte, rozhodně lepší mrkev, než čekuláda nebo chipsy.). Ze zeleniny doporučuji červenou řepu, křen a kořenovou zeleninu. Můžete jí používat do polévek, pod maso a zkrátka skoro všude a zasytí. Horší je to s ovocem, tomu se po obědě vyhýbete a jezte ho nejlépe na snídani či k dopolední svačině. Jsou v něm sice dobré cukry, ale pořád jsou to cukry.

4.ALKOHOL
Je mi líto, ale ten by se měl fakt vynechat. Maximálně tak sklenka bílého, ale i tak, při redukci nedoporučuji.

5.PEČIVO
Bílé nikdy nikdajs nikec, a rádoby tmavé ze sámošky taky nedoporučuji. Lepší je balené, kde víte ze složení, co jíte.

6.CUKRY
S bílým cukrem to vidím stejně jako s bílým pečivem, s tmavým třtinovým taky opatrně - pokud není kvalitní, tak bych se mu vyhnula. Já se vyžívám v sirupech, např. agávový, datlový, javorový a nově jsem objevila kokosový cukr. Zmiňovaná sladidla jsou vhodná i na pečení.
Umělá sladidla, která jsou vhodná především pro diabetiky taky nezavrhuji, pokud nevypijete např. hořké kafe či čaj...
V ovoci je tzv. ,,zdravý cukr''.
Pokud jste na sladký jako já, doporučuji si pravidelně péct sušenky, které vydrží i několik dní (dávám do nich vločky, kakao, kokos, různé již zmiňované sirupy, ořechy apod). Pokud je vaší vášní čekuláda tak víc jak 70% . Další dobroty jsou např. datle, sušené ovoce, karobový sirup či prášek nebo i dia sušenky.
7.PITNÝ REŽIM
Zapomeňte na limonády, slazené vody i vody s umělými sladidly (i když je doporučují v reklamě missky).  Pijte neslazené čaje a VODU, vodu s citronem a když si chcete dopřát, tak si můžete vodu zpestřit kousky bylinek, ovoce a klidně i salátovou okurkou.
Všude s sebou noste lahev s vodou a při sportu obzvlášť doplňujte tekutiny.

8.KOŘENÍ
Nepodceňujte ani sílu koření, jídlo si dochuťte aby vám chutnalo, nemusíte se nijak upejpat, jen bacha na sůl. Jsou směsi, které ji již obsahují, tak není třeba přidávat ještě samotnou.
Nebojte se ani bylinek a pokud máte možnost, můžete si některé pěstovat doma. Nebojte se ani česneku či cibule.
Tip pro vegany-himalájská sůl - chutná jako vejce. 

9.POHYB
Pohyb je nesdílnou součástí redukce váhy a ačkoli ze začátku váha půjde dolů sama, tak je pohyb hodně důležitý. Nenuťte se do aktivity, která vás nebude bavit, protože s ní stejně dřív nebo později seknete a ztratíte elán do cvičení. Zkuste si najít jednu, kterou si zamilujete a budete se na ní těšit. Střídejte kardio s posilováním. Výsledky na sebe nenechají dlouho čekat a až se po měsíci změříte a uvidíte úbytek i na cm a nebo se vejdete do dávno zapomenutých džín, to je pak teprve radost:-) Předem upozorňuji, BACHA, leze to pak i do peněz:-)
Po cvičení se budete cítit skvěle, zlepší se vám nálada, budete mít ze sebe radost a budete se těšit až ze sebe endorfiny vyplavíte znovu.

10.TUKY
Já jsem pro řepkový olej na tepelné zpracování a olivový olej pro studenou kuchyni.

11.CHEAT DAY
A za tu dřinu a odříkání je tu sladká třešnička a tou je již zmiňovaný cheat day. Jedná se o jeden den v týdnu (14 dní, měsíc, to si nastavte dle potřeby), kdy si můžete dopřát. Já se vždy na tento den těším a chystám pár dní dopředu:-)
Pozor ale, neznamená to, že si dáte k snídani mekáč, k obědu knedlo vepřo a k večeři nutelu. To by byla přece jen škoda.


Mějte rádi své tělo a sami sebe!




CONVERSATION

0 komentářů:

Okomentovat

Jste skvělí! Děkuju za Vaše komentáře ♥